Pats sudėtingiausias darbas laukdavo dažytojulakuotojų: jie karietos kėbulą išdailindavo kaip brangenybių dėžutę. Ir ne vien dėl grožio. Dažai ir lakas turėjo apsaugoti medines ir metalines karietos dalis nuo lietaus, dulkių, sniego ir saulės. Iš pradžių ant kėbulo sienelių tepdavo keletą grunto ir glaisto sluoksnių, juo išlygindavo mažiausius įdubimus ir iškilimus. Po to dengdavo net 12-15 sluoksnių dažų ir lakų. Kiekvieną sIuoksnį ilgai po kelias dienas džiovindavo, o išdžiūvus šlifucclavo ir poliruodavo iki veidrodinio blizgesio.
Iš dažytojų karietą perimdavo dailininkai ir drožėjai, kurie ant durelių išpiešdavo herbus, savininkų inicialus, o visą kėbulą papuošdavo įmantriais drožiniais, karnizais, pynėm (detalesnį karietų ir jū gamybos aprašymą skaitytojas ras Jurijaus Dolmatovskio knygoje „Pažistami ir nepažįstami“).
Senovės miestuose atsirado ištisos gatvės ir rajonai, kuriuose dirbo ir gyveno meistrai karietininkai. Maskvoje iki šių dienų išliko se.nas gatvės pavadinimas „karietnyj riad“ nuo tų lailtū, kai joje buvo susitelkusios karietų dirbtuvės.
Šių dienų lengvieji automobillai fajetonas, kabrioletas, sedanas ir kt. — paveldėjo tų rūšių karietų pavadinimus. Tačiau ne vien tai brangių neserijinės gamybos automobihų kėbulai dabar gaminami panašiais principais kaip ir karietų, iš esmės pasikeitė tik medžiagos ir gamybos technologija.
Visuomeninis sausumos transportas, pervežantis keleivius ir krovinius už tam tikrą atlyginimą, pradeda formuotis atsiradus pašto vežimams. 1500 m. apsukrus italas Franciskas Taksi (Francisco Taxi), gavęs privilegiją iš Austrijos, Ispanijos, Burgundijos ir Italijos valdovų pristatyti paštą, tapo tų kraštų pašto viršininku. F. Taksi įsteigtoji įmonė pradėjo plėstis ir kituose kraštuose.
„Turnas ir Taksi“
Įmonei išaugus, pasidarė sunku kontroliuoti pašto personalą. Atsirado savivahautojų, pašlijo drausmė. Buvo nutarta kartu vežioti ir keleivius. Tačiau tam reikėjo papildomų lėšų diližanams įsigyti, pašto stotyse poilsio kambariams irengti ir pan. Įmonė pasikvietė dalininku Turną (Thurn) ir pasivadino „Turnas ir Taksi“.
„Turnas ir Taksi“ pradėjo vežioti keleivius diližanais, sudarė savo paslaugų kainoraštį, kurį pavadino „taksa“, „taksacija“. Keleivių vežiojimas, kaip ir buvo manyta, sudrausmino pašto tarnautojus.
Transportu naudojosi tų laikų valdžios ir mokslo žmcnės, turtingi pirkliai, dvasininkai ir t. t. Drauge su kelioniniais diližanais pašto vežimai iki geležinkehų atsiradimo buvo svarbiausia visuomeninio transporto priemonė.
Transporto pradžia
Įdomi ir miesto visuomeninio transporto pradžia. 1650 metais Sen Marteno gatvėje paryžietis N. Sovažas atidarė karietų nuomojimo kontorą. Kadangi savininkas gyveno šv. Fiakrijaus viešbutyje, nuomojamas karietas nutarė paženklinti atitinkama emblerna; nuo tada visas samdomas karietas pradėta vadinti fiakrais.
šaltinis: https://lt.wikipedia.org/wiki/Automobilis
taip pat informaciją redagavo: http://vezam123.lt/ – perkraustymo paslaugos Vilniuje
Komentarų: 1